Na bohumínské nádraží se vrací všechny vlaky
BOHUMÍN - Od pátku 8. dubna obnoví České dráhy provoz většiny svých vlaků přes bohumínské nádraží. Správa železniční dopravní cesty instalovala ve stanici provizorní zabezpečovací zařízení.
Vlaky na Slovensko již nepojedou odklonem přes Havířov a osobní vlaky pojednou opět podle platného jízdního řádu...
Provoz všech vlaků v Bohumíně bude obnoven (11. února 2016, Ondra Kašpárek).
"Správa železniční dopravní cesty aktivovala začátkem tohoto týdne provizorní zabezpečovací zařízení, které umožňuje obsluhu přibližně třetiny výhybek a návěstidel na bohumínském nádraží," informovala tisková mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Pracovníci SŽDC nyní procházeli nutným zaškolením a zkušební provoz. České dráhy tak mohou do jednoho z nejvýznamnějších železničních uzlů vrátit provoz svých vlaků, včetně technologických činností, jako je výměna lokomotiv, spojování či posun souprav.
Obsluha bohumínského depa se ještě nevrací do původního stavu, přesto budou možné potřebné bezpečnostní prohlídky či další nezbytné technické úkony pro obnovení bezmála plného provozu. Pro cestující to znamená, že se do svých původních tras vrátí všechny vlaky směřující přes Bohumín a Karvinou do Třince, Mostů u Jablunkova a dále na Slovensko do Žiliny nebo do Košic.
SŽDC zprovoznila provizorní zabezpečovací zařízení (11. února 2016, Ondra Kašpárek).
Do Bohumína se vrací také všechny osobní vlaky podle běžných jízdních řádů. Výlukový jízdní řád osobních vlaků v kombinaci s náhradní autobusovou dopravou se ruší. Do Bohumína začnou podle jízdního řádu zase zajíždět také některá Pendolina stejně, jako rychlíky z Brna. Přes Bohumín začnou znovu jezdit také rychlíky do Polska.
Jedinou změnou oproti jízdnímu řádu platnému od 13. prosince loňského roku je vedení vlaků EC 112 a 113. "Tyto vlaky pojedou z provozních důvodů i nadále mimo Bohumín, cestující můžou přestoupit na ostravském hlavním nádraží," upozornila Šubová. Expresy 144 a 145 z, respektive do Žiliny ale naopak pojedou až do Bohumína, expresy 531 do Břeclavi a 530 v opačném směru pak bude vyjíždět z ostravského hlavního nádraží.
V ústředním stavědle vyhořely rozvaděče (11. února 2016, HZS Moravskoslezského kraje).
K požáru v bohumínském ústředním stavědle došlo ve středu 10. února večer. Na místo ihned vyrazili hasiči, nicméně i tak se technologické zařízení nepodařilo zachránit. Hasiči postupně zjistili, že hoří na třech místech mimo budovu vlakového nádraží. Požár zaznamenali v objektu hlavního stavědla v místnosti s rozvaděči, ve velké opravárenské hale a ve venkovním prostoru chráničky elektrorozvodů. Předpokládaná stomilionová škoda byla později o dalších sto milionů navýšena.
Kvůli požáru byl důležitý mezinárodní železniční uzel zcela vyřazen z provozu. Ve všech stanicích bohumínského obvodu přestalo fungovat zabezpečovací zařízení, ovládání výhybek, informační systémy pro cestující nebo železniční přejezdy. Nemožnost ovládání výhybek navíc v bohumínském depu uvěznila desítky vlaků.
Čtěte také...
- Bohumín: Požár zničil stavědlo a zastavil vlaky (vydáno 12. února 2016).
- Bohumínem projedou vlaky nejdříve v úterý (vydáno 12. února 2016).
- Do Bohumína se po požáru vrací osobní vlaky (vydáno 16. února 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Náhradní doprava z Ostravy do Bohumína končí (11. února 2016, Ondra Kašpárek).