Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 ČD Bus koupí stovku
zbrusu nových autobusů

 Budějovické trolejbusy 15Tr
definitivně dojezdily

 Arriva nasadí na linku P3
motoráky od Stadlera

 Nový RegioSpider v barvách
PID vyjíždí na tratě

Šumperská opravna ČD se protáhla o 15 metrů

ŠUMPERK - České dráhy dokončily modernizaci opravárenské haly v šumperském depu, která se prodloužila o 15 metrů. Díky tomu se současné moderní vlaky do haly pohodlně vejdou celou svojí délkou.

To přináší mnohem kvalitnější podmínky pro údržbu i zvýšení efektivity práce. Náklady na modernizaci a prodloužení haly přesáhly 50 milionů korun...


Zmodernizovaná hala v depu Šumperk (11. dubna 2025, České dráhy)

Během stavebních prací došlo k prodloužení dvojkolejné motorové haly pro údržbu vlaků i k částečné opravě původní haly, na kterou přístavba navazuje. "Původní hala kvůli svojí délce neumožňovala plnohodnotnou údržbu nových jednotek. Soupravy zabraly celou její délku a zaměstnanci tak měli při servisu omezený manipulační prostor. Díky přístavbě a modernizaci haly jsme rozšířili technologické zázemí a naši lidé získali odpovídající prostředí pro svou náročnou a odpovědnou práci," uvedl Michal Kraus, náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis.

V modernizované hale je prováděna údržba motorových jednotek Stadler a vozů řady 810. Kromě motorové haly je v šumperském depu k dispozici pro údržbu vlaků ještě kruhová hala. V Šumperku jsou také udržovány motorové lokomotivy řady 750.7 a řady 754. Díky přístavbě se délka původní haly prodloužila z původních 40 na 54 metrů. Servis a údržbu urychlí také další novinky jako 12,5tunový jeřáb, středová lávka, inovativní otočný bezpečnostní záchytný systém a nové LED osvětlení. Vedle nové přístavby došlo i k částečné úpravě kolejiště. Stavební práce trvaly 14 měsíců, náklady na prodloužení haly přesáhly 50 milionů korun.


Zmodernizovaná hala v depu Šumperk (11. dubna 2025, České dráhy)

Na čele přístavby je nově také výrazné logo Českých drah, které zapadá do jednotného vizuálního stylu Českých drah. Šumperské středisko údržby je jedním ze dvou v Olomouckém kraji, která spadají pod Oblastní centrum údržby Východ. Další je v Olomouci, kde byla na konci března zahájena kompletní modernizace jedné ze zdejších hal. Ta bude také prodloužena, a to o 40 metrů, což umožní provádění servisu nových jednotek RegioPanter druhé generace. Náklady u této investice dosáhnou zhruba 400 milionů korun.

České dráhy investují do obnovy a rozšiřování servisního zázemí v depech po celé republice. "Rozsáhlá modernizace vozidlového parku si žádá nové prostory i technologie, které přinášejí zrychlení a zefektivnění údržby a zároveň kvalitnější zázemí pro zaměstnance. Mezi aktuální projekty patří například stavby nových hal v Havlíčkově Brodě a Chebu nebo zmiňovaná modernizace haly v Olomouci," doplnila tisková mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová. Další investice ČD připravují například v České Třebové, Českých Budějovicích nebo Hradci Králové.


Zmodernizovaná hala v depu Šumperk (11. dubna 2025, České dráhy)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!