Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Cestující se dočkají zmodernizované železnice

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - Moravskoslezský kraj dle náměstka hejtmana potřebuje moderní vlaky a elektrizovanou železnici. Plánuje rozsáhlé změny ve Frenštátu pod Radhoštěm, na Bruntálsku, na Českotěšínsku i v samotné Ostravě.

Vedení kraje dále prosazuje také alternativní pohony lokomotiv. Minulostí by se tak mohly stát především dieselové mašiny...


(13. června 2017, Filip Vlček).

Již loni zahájila politická reprezentace kraje přímá jednání s Českými drahami, která mimo jiné vyústila k podepsání smlouvy na trať 323 spojující Ostravu a Frenštát pod Radhoštěm. "Lidé, kteří pendlují vlakem na této trase mezi Ostravou a Frenštátem pod Radhoštěm, se dočkají vyššího komfortu cestování. Prastaré vozy s koženkovým potahem budou nahrazeny moderními ekologickými vlakovými soupravami," řekl náměstek hejtmana Jakub Unucka. Po celém kraji bude kraj požadovat moderní soupravy a bude jich víc, než doposud.

Krajští zastupitelé v loňském roce posvětili i finanční závazek kraje k zajištění dopravní obslužnosti na lince S6 z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm, a od konce roku 2019 do konce roku 2023 to bude minimálně 441 milionů korun. O elektrifikaci této trati je už rozhodnuto. Je ve stádiu projektové přípravy. V Beskydech se počítá také s elektrizací úseku trati z Frýdlantu nad Ostravicí do Ostravice. Dvoukolejná by měla být železnice mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem.

Změní se i situace na Bruntálsku

"Velký problém je pro nás Bruntálsko, které je vlakem špatně dostupné. Dlouho to trvá, než tam člověk nejen z Ostravy, ale i jiných částí kraje dojede, cestující musí často počítat i s několika přestupy. Jednáme proto se Správou železniční dopravní cesty, aby co nejrychleji zmodernizovala celou trať. Máme od nich slib, že pro nás přednostně vypracují studii proveditelnosti, zda je možná elektrifikace a za jakých podmínek," dodal náměstek hejtmana Jakub Unucka.


(13. června 2017, Filip Vlček).

Kromě modernizace a elektrizace trati Opava-Krnov-Olomouc potřebuje Moravskoslezský kraj také kompletně opravit železniční uzel Ostrava mezi svinovským a Hlavním nádražím, aby tudy mohly vlaky jezdit rychleji. Počítá se také s úpravou zastávky Ostrava-Stodolní a stanice Ostrava střed. Potřebná je také optimalizace trati Albrechtice u Českého Těšína – Ostrava-Svinov. "Nechceme už žádné dieselové lokomotivy. Pokud tu takové mašiny budou, tak jen přechodně nebo budou hybridní na baterky či vodíkový pohon, kterému já osobně věřím ze všech alternativních technologií nejvíce," avizoval Unucka.

V současné době probíhají také právní rozbory, které by umožnily vstup dalších soukromých dopravců na regionální železniční tratě v Moravskoslezském kraji. „Rád bych, aby si i soukromí dopravci nejprve v malém vyzkoušeli, co znamená provozovat regionální dopravu. Tak, aby všichni byli opravdu připraveni na tvrdou konkurenční soutěž, na základě které bude provozována regionální doprava po roce 2023,“ plánuje Jakub Unucka.


(13. června 2017, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!