Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Vyjelo první Pendolino s novým interiérem

ČESKÁ REPUBLIKA - České dráhy a DPOV dokončily tříměsíční modernizaci interiéru prvního ze sedmi rychlovlaků pendolino. Cestující se nyní mohou těšit na nový interiér včetně moderních ergonomických sedaček.

Dětem zpříjemní cestování nově instalované dětské kino a podrobné informace o jízdě zajistí moderní informační systém...


Pohled do oddílu první vozové třídy (21. září 2017, České dráhy).

"Pendolina už jezdí 12 let. Za tu dobu najela dohromady téměř 27 milionů kilometrů a přepravila přes 12 milionů cestujících. To se samozřejmě projeví na stavu vybavení, proto jsme se rozhodli provést jeho komplexní obnovu, která se týká interiéru oddílů pro cestující, toalet, vybavení bistrooddílu, sedadel, nebo elektrických zásuvek a osvětlení," jmenuje prvky, které dělníci při modernizaci vyměňují člen Představenstva ČD odpovědný za techniku, servis a majetek Miroslav Kupec.

Během opravy bylo vyměněno 327 sedaček, kdy je teď místo i mezi a pod sedačkami. "Natáhli jsme přes dva a půl kilometru nových kabelů,vyměnili jsme kompletně klasické osvětlení za led diodová světla. Doplnili jsme také moderní prvky, které před 12 lety nebyly u vybavení vlaků obvyklé. Nově jsme do každé jednotky instalovali 28 LCD monitorů nového vizuálního informačního systému. Ve vlaku pak vzniklo i malé dětské kino, podobné tomu, které nabízejí rychlovlaky railjet, designově jsme více odlišili 1. a 2. třídu," dodal.


Odkládací prostor v první třídě (21. září 2017, České dráhy).

Přípravy před samotnou revitalizací začaly pro pracovníky dceřiné společnosti ČD Dílny pro opravy vozidel už v dubnu. „Nejdříve jsme na jednotce 680.005 dosadili kompletně opravené podvozky z DPOV PSO Nymburk. V průběhu května jsme pak dovybavili pracoviště, kde budeme postupně revitalizovat všechny tyto rychlovlaky v počtu všech 49 vozů. Prostory JLV Praha nám umožňují modernizovat celou dvousetmetrovou jednotku rozdělenou na dvě části v uzavřené hale na dvou sousedních kolejích" vylíčil průběh přípravných prací předseda představenstva Dílen pro opravy vozidel Roman Kott.

"V červnu pak odstartovala na odstavném kolejišti DKV Praha samotná revitalizace demontáží původního interiéru. Od začátku července jsme pak jednotku 680.005 přistavili do nově upravených prostor na JLV Praha, kde probíhala vlastní modernizace interiéru," dodal Kott.


Pohled do modře zbarvené druhé třídy (21. září 2017, České dráhy).

I když se běžně soupravy střídají, vlak s novým interiérem 680.005 teď budou moci cestující potkat nejčastěji na spojích SC 240 a 241 Pendolino Košičan, který představuje nejrychlejší a nejpohodlnější spojení České republiky se severním a východním Slovenskem. Cestu z Prahy do Popradu urazí za 6 hod. 8 minut a do Košic za 7 hod. 16 minut. Jsou to nejrychlejší cestovní časy v dosavadní historii přímého vlakového spojení.

"Následovat teď bude vylepšení dalších šesti jednotek. Během příštích měsíců bychom chtěli pokračovat výměnou interiéru u těch s čísly 680.007 a 680.006," uvedl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. "Chtěl bych připomenout, že máme z provozu vyřazené i další dva vozy, které byly poškozeny při střetu s polským kamionem na přejezdu ve Studénce před dvěma lety. Ty budou až do prvního čtvrtletí roku 2018 u výrobce, společnosti Alstom, v jeho závodě v Saviglianu na opravě. Žádné spoje ale přesto nerušíme," doplnil Štěpán.


Bistrovůz v jednotce Pendolino (21. září 2017, České dráhy).

Aby došlo k co nejmenšímu snížení komfortu a kvality cestování na trase Praha - Ostrava, nabídnou České dráhy cestujícím spoje v kvalitě InterCity. Ty cestujícím poskytnou moderní klimatizované vozy s elektrickými zásuvkami. Ve vybraných vozech bude k dispozici také Wi-Fi připojení k internetu. V soupravě bude zařazen klasický restaurační vůz s barem. Soupravy InterCity jen neumí nabídnout vlakový zábavně-informační portál. Nadále ale budou spoje povinně místenkové, aby měli cestující garantovaná svá místa.

Víte, že...
...Pendolina již ujela skoro 27 milionu kilometrů?
...Pendolina přepravila více než 12 milionů cestujících?
...modernizováno bude 49 vozů?
...dosazeno bude 2289 nových sedaček?
...bude dosazeno nové LED osvětlení místo současného se zářivkami?


Každá sedačka má vlastní přípojku (21. září 2017, České dráhy).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!