Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Náchodské vlakové nádraží je chloubou města

NÁCHOD - Správa železniční dopravní cesty dokončila první větší rekonstrukci výpravní budovy od převzetí správy nádraží loni v létě. Státní organizace navázala na České dráhy a dokončila poslední etapu oprav.

Koncem prázdnin tak začíná cestujícím sloužit omlazené náchodské nádraží, které respektuje dokončený autobusový terminál...


Budova náchodského nádraží po rekonstrukci (21. srpna 2017, SŽDC).

"Jsem rád, že jsme po převodu nádraží zpět na stát začali okamžitě s vylepšováním staničních budov. Rekonstrukce v Náchodě je první velkou investiční akcí, která se po převodu podařila zrealizovat. V tomto trendu chceme pokračovat, už teď se například rozbíhají projekční práce na zvelebení dalších výpravních budov v Hradci Králové, Jaroměři, Pardubicích či Letohradě," říká ministr dopravy Dan Ťok.

Dokončení modernizace náchodského nádraží bylo pro Správu železniční dopravní cesty prioritou. "Kompletní rekonstrukcí prošla střecha i pláště budovy, dále také fasáda, peronní přístřešek či zpevněné plochy. Nedílnou součástí stavby byla i výměna oken a dveří," uvádí náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro správu majetku Tomáš Drmola. Správa železniční dopravní cesty vynaložila na dokončení prací téměř 14 milionů korun, celkové náklady na rekonstrukci nádraží spolu s finančními prostředky, které vynaložily České dráhy, dosahují výše 34,5 milionu korun.


Výstavka z proběhlé rekonstrukce (21. srpna 2017, SŽDC).

Náchodská železniční stanice se začala stavět v souvislosti s výstavbou dráhy spojující Choceň a Broumov. Stanice byla otevřena 25. července roku 1875, samotná nádražní budova se dokončila v roce 1895.

První větší přestavbu zaznamenalo nádraží na počátku 20. století. Více než sto let poté zahájilyv roce 2012 České dráhy jako tehdejší majitel přípravu kompletní modernizace výpravní budovy včetně změny jejích vnitřních prostor, výměny oken, dveří, rekonstrukce všech inženýrských sítí a zateplení a úpravy povrchů. Cílem rekonstrukce bylo zlepšení komfortu a služeb pro cestující a také energetická úspora.


Druhá výstavka ukázala nově opravené nádraží (21. srpna 2017, SŽDC).

Architektonické řešení modernizované budovy vychází z historického tvarosloví budovy a současně respektuje dokončenou stavbu autobusového terminálu s krytými stáními a přístřešky.Okrový odstín fasády se zvolil s ohledem na převažující barevnost budov ve městě, pocházející z přelomu 19. a 20. století. Původní tvar stavby včetně střechy se zachoval, využila se skládaná krytina tmavé barvy připomínající břidlici. Nejvyužívanější přízemní část objektu je obložena skládanými sklocementovými deskami. V rámci oprav se zachovaly okenní formáty původní stavby, naopak nové jsou vstupní prosklené stěny s posuvnými dveřmi. Cestující mohou využívat nový jižní vstup na nádraží, který se nachází směrem k městu. Od něj prochází celou budovou až do nádražní haly pasáž, která se vybavila lavičkami a dalšími prvky zpříjemňujícími pobyt cestujících.

Z pasáže jsou přístupné WC pro cestující a komerční prostory. Odbavovací hala zůstává na svém původním místě, pouze pokladny se přesunuly do severní části budovy. Poslední etapa rekonstrukce náchodského nádraží začala v říjnu loňského roku. Zhotovitelem stavby byla společnost STRABAG Rail. Celkové náklady na modernizaci nádraží dosáhly částky 13,7 milionu korun.


Náchodské nádraží je nyní vstupní bránou města (21. srpna 2017, SŽDC).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!