Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Na trať mezi Opavou a Krnovem se vrátily vlaky

OPAVA, KRNOV - V pátek 1. dubna začala a v úterý 20. prosince skončila. Řeč je o rekonstrukci železniční tratě z Opavy do Krnova, která prošla výraznou omlazovací kůrou. A první den provozu se moc nepovedl.

Jízdní doba se ve srovnání s původním grafikonem zkrátila u rychlíků o 4 minuty, osobní vlaky cestu zvládnou o 6 minut rychleji...


Nová nástupiště ve stanici Opava západ (8. prosince 2016, Filip Vlček).

Náročná rekonstrukce vyšla Správu železniční dopravní cesty na necelých 900 milionů korun. Jejím výsledkem je zvýšení maximální rychlosti, díky čemu bylo možné zkrátit jízdní doby většiny vlaků. Zatímco před rekonstrukcí jezdily rychlíky mezi stanicemi Opava východ a Krnov 32 minut, nyní je to jen 28 minut. Podobné je to s osobními vlaky, které dříve cestu zvládly za 46 minut a nyní z Opavy do Krnova dojedou o 6 minut dříve.

První den série mimořádností

Hned v první den provozu se ale železničáři potýkali s několika mimořádnostmi. V 7.40 hodin došlo ve stanici Skrochovice k závadě zabezpečovacího zařízení, která trvala přesně hodinu a půl. Dlouho se ale plynule nejezdilo, protože v 10.39 hodin došlo ve Skrochovicích opět k závadě zabezpečovacího zařízení. "Provoz přes stanici Skrochovice omezen. Dle provozní situace se zpoždění vlaků pohybovat v rozmezí 15 až 60 minut," hlásil ve středu dopoledne webový portál Českých drah. Dotčeny byly tři rychlíky a tři osobní vlaky.


Na nástupiště v Opavě západu je bezbariérpvý přístup (8. prosince 2016, Filip Vlček).

Investice zahrnovala kompletní výměnu železničního svršku a spodku a rekonstrukci nástupišť stanic a zastávek. Modernizováno bylo také železniční zabezpečovací zařízení, zřízeno bylo dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení, zabezpečení a rekonstrukce úrovňových železničních přejezdů a dále zajištění zatížitelnost mostů a propustků pro požadovanou přechodnost a prostorové průchodnosti.

Rekonstrukce se dočkala také stanice Skrochovice, kde došlo ke zvýšení propustné výkonnosti na výhledovou dopravu. Stanice dostala také nové traťové i staniční zabezpečovací zařízení s dálkovým ovládáním z jednotného ovládacího stanoviště v železniční stanici Krnov.


Téměř nezasáhnutá budova s novým kolejištěm (8. prosince 2016, Filip Vlček).

V samotné Opavě se rekonstrukce dotkla stanice Opava západ. Ve stanici byly po kompletní demontáži kolejí vybudovány dvě zvýšená nástupiště vpravo od nádražní budovy včetně bezbariérových přístupů, samotné kolejiště se pak dočkalo redukce.

Překvapení cestujících přinesla skutečnost, že nedošlo k výraznější obměně samotné nádražní budovy. "V rámci rekonstrukce nádraží Opava západ budou provedeny částečné úpravy výpravní budovy vyvolané technologií stavby," uvedl již dříve mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliaš. V době zahájení rekonstrukce tratě totiž Správa železniční dopravní cesty ještě nádražní budovy neměla ve své správě, a České dráhy do ni naopak při zahájení investiční akce zcela logicky již nechtěly investovat.


Nový železniční viadukt v Olomoucké (8. prosince 2016, Filip Vlček).

Výrazné proměny se dočkal také železniční viadukt na Olomoucké ulici v Opavě. Dvě mostovky se třemi a jednou kolejí tak byly nahrazeny novou konstrukcí s jednou kolejí. Díky tomu mohli stavbaři také stávající podjezd rozšířit, což uvítali především chodci. Výrazně rozšířeny byly totiž právě chodníky.

MHD jedním pruhem, chodci vůbec

Během samotné přestavby byl ale omezen provoz městské hromadné dopravy. Zatímco silniční doprava, mimo složby integrovaného záchranného systému, byla z podjezdu zcela vyloučena a odkloněna na objízdné trasy, městská doprava tudy projížděla v jednom jízdním pruhu. Dopravu tady proto musely řídit semafory. Stejně tak byl průchod pod stavbou z bezpečnostních důvodů zakázán také chodcům. Městský dopravní podnik Opava proto povolil mezi zastávkami U Soudu a Horní náměstí bezplatnou přepravu v MHD


Nový viadukt tvoří zajímavou dominantu místa (8. prosince 2016, Filip Vlček).

Náročná rekonstrukce železniční tratě trvající téměř devět měsíců skončila. Díky tomu mohly České dráhy také zrušit náhradní autobusovou dopravu a uzavřít dočasně zřízenou prodejnu jízdenek na Krnovské ulici u zastávky náhradní doprava SME. Průběh rekonstrukce Informační portál Vlčoun.cz průběžně sledoval v samostatných článcích, které tak čtenářům nyní nabízíme.

Čtěte také...
- Rekonstrukce trati z Opavy do Krnova začíná (vydáno 31. března 2016).
- MHD pod viaduktem v Olomoucké jezdí zdarma (vydáno 26. května 2016).
- Na trati Opava - Krnov se maká už tři měsíce (vydáno 22. června 2016).
- Dělníci staví nový viadukt, chodci musí MHD (vydáno 10. srpna 2016).
- Nový železniční most v Opavské je uložen (vydáno 15. srpna 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Náhradní autobusová doprava z Opavy do Krnova (8. prosince 2016, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!