Zájem cyklistů o přepravu kol výrazně stoupá
ČESKÁ REPUBLIKA - Zájem o cestování vlaky s jízdním kolem roste. České dráhy za prvních 9 měsíců letošního roku přepravily téměř tři čtvrtě milionu cyklistů, což je o 8 procent více než v roce 2015.
České dráhy přepravují jízdní kola celoročně v téměř všech vlacích, v dalších šesti tisících nabízí přepravu formou spoluzavazadla...
(červenec 2012, České dráhy).
"Tradičně největší zájem o cestování s jízdními koly je během prázdninových měsíců červenec a srpen, kdy měsíčně přepravujeme přes 150 000 cyklistů. Další silný měsíc představuje červen a také září. Desítky až stovky cyklistů, podle vývoje počasí, přepravíme ale také v zimních měsících," uvedl Jiří Ješeta, ředitel odboru obchodu osobní dopravy Českých drah. Cyklisté a cykloturisté nejvíce využívají vlaky v Praze a ve Středočeském kraji.
"Na přepravě cyklistů v celé České republice se podílejí tyto regiony přibližně 30 %. Prakticky všechny tratě v okolí Prahy, například do Berouna, Kralup nad Vltavou, Lysé nad Labem a Poděbrad nebo do Čerčan a Benešova u Prahy, patří mezi nejvytíženější cyklistické tratě v Čechách a na Moravě," upozornil Jiří Ješeta. Následovány jsou Jihomoravským a Jihočeským krajem, kde je největší zájem o cestování v letních měsících. Mezi nejvytíženější tratě tam patří spojení z Brna do Břeclavi a dále do Valtic a Mikulova, z Brna směrem do Blanska nebo do Tišnova. Na jihu Čech pak trať z Českých Budějovic do Nové Pece, Černého Kříže a Nového Údolí nebo z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic.
(červenec 2012, České dráhy).
"Výrazně roste zájem cyklistů o cestování vlakem také v Libereckém kraji, a to až o 20 procent. Největší zájem je o trať z Liberce přes Jablonec nad Nisou do Tanvaldu, Kořenova a Harrachova. Tam jsme na objednávku kraje zavedly i zvláštní cyklovlak," doplnil Jiří Ješeta informace o růstu přepravy cyklistů ve vlacích Českých drah. Společnost vypravuje speciální cyklovlaky také na tratě z Brna do blízkosti Pálavy nebo z Prahy do Slaného.
Mezi cyklisty jsou nejvyužívanější osobní ranní vlaky z Českých Budějovic na Šumavu, kde v sezóně cestuje v jednom vlaku více než sto cyklistů najednou. Kvůli tomu jsou soupravy vybaveny speciálními cyklovagóny. Mezi deset dalších nejvytíženějších osobních vlaků patří také spoje na tratích z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic, ze Vsetína do Velkých Karlovic, z Brna do Mikulova a na Vysočinu do Žďáru nad Sázavou. Z rychlíků využívají cyklisté nejčastěji rychlíky na lince Brno - Jihlava - České Budějovice - Plzeň, Brno - Břeclav - Přerov - Olomouc a Praha - České Budějovice.
(červenec 2012, České dráhy).