Škoda předala všechny modernizované vagony
ČESKÁ REPUBLIKA - České dráhy převzaly poslední ze 62 modernizovaných osobních vozů typu Bdpee pro expresní vlaky a rychlíky od společnosti Pars nova, člena Škoda Transportation.
Modernizované vozy jsou nasazeny na vlacích EuroCity z Prahy do Brna, Bratislavy a Budapešti, od prosince i na dalších tratích...
Modernizované vagony byly předány Českým drahám (nedatováno, Škoda Tranportation).
"Od prosince budou jezdit také na expresu z Prahy do Tábora, Českých Budějovic a Lince nebo na běžných rychlících z Prahy přes Pardubice a Olomouc do Přerova, Otrokovic, Uherského Hradiště a Luhačovic. Podstatně se tak zvýší komfort cestování na linkách z Prahy na jih Čech nebo na 'obyčejných' rychlících mezi Prahou a střední Moravou," informoval ve středu tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
U vozů je zvýšena rychlost vozů z rychlosti 120 km/h na 160 km/h, vozy byly totiž dříve využívány pro osobní vlaky a pomalejší rychlíky do rychlosti 120 km/h, kdežto nově jsou určeny pro expresní spoje v mezistátní a vnitrostátní dopravě. Dalšími novinkami, kterých si cestující všimnou, jsou nové čalouněné sedačky, klimatizace a sklopné stoly nebo stoly s rozkládacími křídly, na kterých lze pracovat. Přibyly také rozsáhlé prostory pro objemná zavazadla a vozy disponují také novými toaletami s uzavřeným systémem WC.
Interiér modernizovaných vagonů (26. srpna 2015, České dráhy).
Nejen cyklisté jistě uvítají prostory pro uložení jízdních kol včetně háků, kde je také možné odložit kočárky nebo další velká zavazadla. Moderní audiovizuální informační systém bude cestujícím poskytovat informace o jízdě vlaku a stanicích. Bezpečnost cestujících pak posílí také nové předsuvné dveře ovládané tlačítky, které jsou za jízdy blokované, dosud byly tyto vozy vybaveny otočnými dveřmi bez blokování.
Připojíte notebook, příští rok přibude wifi
Již samozřejmostí u modernizovaných vozů jsou elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících jako jsou mobilní telefony, tablety či notebooky. "Vozy budou ještě v prvním pololetí 2017 doplněny o wifi připojení k internetu," dodal Šťáhlavský.
Každý oddíl je vybaven dvěma zásuvkami (26. srpna 2015, České dráhy).
Na lince Praha - Olomouc - Přerov - Uherské Hradiště - Luhačovice České dráhy plánují s novým jízdním řádem kompletně vyměnit starší soupravy složených z rychlíkových vozů s koženkovými sedačkami a otočnými dveřmi s blokováním za komfortní modernizované vozy s posuvnými blokovanými dveřmi ovládanými tlačítky, z větší části klimatizovanými. Významnou část kmenové soupravy budou tvořit právě modernizované vozy typu Bdpee.
Víte, že...
...nové jízdní řády vejdou v platnost od neděle 11. prosince 2016?
...návrh nového jízdního řádu je již téměř hotov?
Na své si přijdou také cyklisté či maminky s kočárky (26. srpna 2015, České dráhy).
Zakázka modernizace vozů byla realizována podle harmonogramu. "Jednalo se o náročný modernizační projekt, když z původních vozů byla zachována pouze skříň a významných úprav dostály také podvozky. Jejich rekonstrukcí byla zvýšena maximální rychlost vozů ze 120 km/h na 160 km/h. Rovněž byl upraven brzdový systém včetně elektropneumatické brzdy, která umožní provoz na tratích s tunely do délky 5 kilometrů," dodal projektový manažer společnosti Škoda Transportation Jan Bukovský.
Po výrobě vagony nemohly za hranice
"Původní vozy, které byly vyráběny v letech 1990 až 1991 ve Vagónce Studénka, mohly jezdit pouze v České republice a jen omezeně do zahraničí. Díky modernizaci vozy nově odpovídají mezinárodním standardům RIC a mohou jezdit prakticky po celé Evropě," dodává generální ředitel Pars nova Aleš Měrka. V průběhu dodávek byly vozy nasazovány přímo do provozu na trasu Praha – Budapešť.
Kvalitnější prostředí poskytují také toalety (26. srpna 2015, České dráhy).