RegioJet vozí cestující na železnici již pět let
ČESKÁ REPUBLIKA - Před pěti lety vstoupila na české koleje konkurence. Vlaky RegioJet cestovalo za pět let více než 22 miliónů cestujících. Soukromí dopravci se stali motorem rozvoje železnice.
Typicky žluté vlaky s červenomodrým logem se staly nedílnou součástí koridoru mezi Prahou, Ostravou a Slovenskem...
Žluté lokomotivy nejde přehlédnout (25. srpna 2011, RegioJet).
Před pěti lety, 26. září 2011, vyjely poprvé žluté expresy na trase z Ostravska do Prahy a zpět a ukončily monopol státních Českých drah v osobní železniční dopravě. Provoz vlaků RegioJet je ziskový, a to bez dotací na provoz a každoročně zaznamenává vysoký nárůst počtu cestujících. Zároveň RegioJet každoročně přidává další spoje a vstupuje na nové trasy.
V letošním roce předpokládá RegioJet, že jeho vlaky v České a Slovenské republice bude celkem cestovat více než 8 milionů cestujících. V prosinci se pak chystá vstoupit na novou trasu z Bratislavy resp. Starého Města a Hodonína přes Břeclav a Brno do Prahy.
Vlaky RegioJet se přepravují tisíce cestujících denně (25. srpna 2011, RegioJet).
"Ukázalo se, že právě soukromí železniční dopravci jsou motorem získávání nových zákazníků pro železnici. Aktuální růst počtu cestujících se u RegioJetu pohybuje kolem 25 procent a za první pololetí 2016 přepravily vlaky RegioJet o více než půl milionu nových cestujících více než v předchozím roce. Na 5 dálkových linkách RegioJet dokázal přilákat o stovky tisíc nových cestujících více než ČD s více než 7 tisíci spoji denně a s masivní televizní reklamní kampaní," řekl Radim Jančura majitel společnosti RegioJet.
Po započtení růstu počtu cestujících u autobusů RegioJet přilákala žlutá síť v prvním pololetí 2016 více než 1 milion nových cestujících. Je to důkaz, že jedině výběrová řízení, z kterých vzejdou noví dopravci na dotované linky, přinesou masivní nárůst počtu cestujících a efektivní využití investic do modernizace železniční infrastruktury. Pouze noví dopravci mohou být dostatečně obchodně motivovaní a atraktivní v očích nových zákazníků.
Vlaky začaly jezdit také do Zlínského kraje (13. listopadu 2015, RegioJet).
Pět let po zahájení provozu vypravuje RegioJet na trase Praha - Košice až 14 vozové soupravy. Na trase Praha - Košice je RegioJet největším dopravcem a denně aktuálně přepravuje až 3 tisíce cestujících. RegioJet také přispěl k výraznému nárůstu Československé turistické mobility. Například během letošních prázdnin přepravil mezinárodními vlaky jezdící po trase Praha - Košice a zpět více než 175 tisíc cestujících. To je oproti loňskému roku nárůst o 42 procent více cestujících, kteří se rozhodli cestovat o prázdninách využít spojů RegioJet na trase Praha - Košice a zpět.
V roce 2011 začínal RegioJet s přibližně 70 zaměstnanci a dvěma desítkami vozů. Aktuálně RegioJet zaměstnává v České a Slovenské republice přibližně tisícovku zaměstnanců a vlastní flotilu přibližně 250 vozů včetně spacích vozů, vozů s dětskou hernou či vozů Astra s obrazovkami systému individuální zábavy v jednotlivých sedačkách.
Vozy poskytují vysoký komfort pro cestující (25. srpna 2011, RegioJet).