Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Středočeský kraj od prosince zvýší počet vlaků

PRAHA - O navýšení rozsahu železniční dopravy od platnosti nového jízdního řádu od poloviny prosince 2016 rozhodla Rada Středočeského kraje. Pomohla k tomu analýza a vyhodnocení efektivnosti požadavků a návrhů obcí.

Sice to o 42 milionů korun zvýší náklady na dopravní obslužnost, ale radní si od toho slibují, že tím zvýší atraktivitu dopravy...


Posílena bude doprava také na lince S2 do Kolína (nedatováno, ČD).

"K navýšení rozsahu drážní dopravy dojde na trasách, kde jsou problémy s kapacitou nebo nedostatečným počtem spojů. Týká se to především ranních a odpoledních špiček, které Středočeši využívají k cestě za prací a do škol, ale i večerních a víkendových spojů k cestám za kulturou nebo turistikou,“ řekl hejtman Středočeského kraje Miloš Petera. Podle odhadu si posílení vyžádá přidat na dopravu přes 42 milionů korun, přitom letos kraj zaplatí za vlaky celkem zhruba 1,14 miliardy korun a další asi půlmiliardou korun přispěje stát.

Nové požadavky na dopravu vzešly z došlých připomínek od obcí, z požadavků vzešlých z jednání se starosty a z analýzy naplněnosti kapacity vlaků v dopravní špičce. Přínos však vybraná opatření budou mít i z hlediska celkového zkvalitnění a zatraktivnění osobní železniční dopravy.


Také Poděbrady se dočkají lepšího spojení (nedatováno, ČD).

Středočeský kraj chce navýšit rozsah železniční dopravy na tratích 090 z Prahy do Nelahozevsi, kde dojde ke zkrácení intervalu mezi Prahou a Kralupy na 30 minut a z Kralup do Nelahozevsi na 60 minut celotýdenně, na trati 110 v návaznosti na změny na trati 090 a na trati 111 z Kralup do Velvar bude zaveden nový večerní pár spojů.

Na trati 070 z Prahy do Všetat plánuje Středočeský kraj zavedení posilového spoje v ranní špičce do Prahy a odpoledne z Prahy a zavedení pravidelného intervalu 60 minut v úseku Praha - Mělník o víkendech a svátcích, na trati 171 pak budou prodlouženy vybrané krátké spoje, zejména rozšířením období krátkého intervalu v okrajových časech dopravní špičky v úseku z Prahy do Řevnice. Na trati 173 bude z zaveden pravidelný takt v úseku Nučice - Beroun v pracovní dny i o víkendech a svátcích a prodlouženy vložené krátké spoje z Prahy do Nučic, a to až do Nučic-zastávky.


CityElefanty budou po nákupu nových vlaků předisponovány na jiné tratě (nedatováno, ČD).

Rozšíření objednávky se bude týkat také tratí 011 z Prahy do Kolína, 012 z Peček do Kouřimi, 014 z Kolína do Ledečka, 076 z Mělníka do Mšena, 093 z Prahy do Kralup, 094 z Vraňan do Lužce, 120 z Prahy do Kladna, 200 ze Zdic do Březnice, 210 z Prahy do Dobříše i Čerčan, 212 z Čerčan do Světlé nad Sázavou, 223 z Olbramovic do Sedlčan, 231 z Prahy a Kolína a 235 z Kutné Hory do Zruče nad Sázavou.

Upravena bude také konečná na trati 122, která z Hostivic už nepojede na konečnou Praha-Smíchov Na Knížecí, ale nově přes Smíchov až na hlavní nádraží. Kraj chce širší nabídkou spojů zároveň zvýšit zájem o cestování vlakem nejen za prací, ale i za zábavou, kulturou a turistikou. "Naším cílem je zrychlit a zkvalitnit železniční dopravu ve středních Čechách tak, aby se stala atraktivnější pro veřejnost. Chceme, aby nabídka železniční dopravy byla natolik lákavá, že jí dají cestující přednost před individuální dopravou autem,“ vysvětlil Petera.


Také motorové Regionovy budou přesunuty na jiné tratě (nedatováno, ČD).

Středočeský kraj také hodlá využít dotačního Operačního programu doprava (OPD 2) pro období 2014–2020 pro pořízení nových vlakových jednotek pro regionální drážní osobní dopravu, a to především na radiálních tratích do Prahy, kde dochází k přeplňování kapacity stávajících spojů a kde jsou ze strany cestujících požadavky na vyšší kvalitu vozů. Rada kraje proto schválila připravený plán pořízení nových kolejových vozidel pro obnovu vozového parku v rámci regionální drážní osobní dopravy Středočeského kraje.

Kompletní obnova vozového parku je plánována na linkách S9 z Milovic do Benešova a S2 z Prahy do Kolína, respektive S20 z Kolína do Čáslavi. Díky tomu bude možné uskutečnit přesun stávajících vozidel typu 471 CityElefant na ostatní elektrifikované tratě. Další obnova je plánována z Prahy i na linkách S6 do Berouna, S3 do Všetat, S80 do Čerčan a Dobříše a také na lince S75 z Berouna do Rakovníka. 


Středočeský kraj plánuje nákup nových vlaků (nedatováno, ČD).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!