Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Kraj stále požaduje obnovu tratě přes Oparno

ÚSTECKÝ KRAJ - Vedení Ústeckého kraje stále požaduje obnovu sesuvem poškozené železniční tratě poblíž dálnice D8. Právě kvůli tomu, že dostavba dálnice je prioritou, je dění okolo tratě v pozadí.

Cestující tak už téměř tři roky musí v Radejčíně přestupovat na náhradní autobusy, aby se dostali na nádraží v Losovicích...


Pohled na přerušenou železniční trať ve směru od Radejčína (29. března 2014, Filip Vlček).

"Ústecký kraj stále požaduje obnovení plného provozu na trati 097 z Teplic přes Úpořiny až do Lovosic," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz Lucie Dosedělová, tisková mluvčí kraje s tím, že v současné době je prioritou dostavba dálnice D8. K té se již dříve vyjádřil ministr dopravy Dan Ťok, že ta bude obnovena do konce letošního roku. Až pak budou zahájeny práce na obnově železniční tratě.

Ta je v majetku státu, který ji spravuje prostřednictvím Správy železniční dopravní cesty. Financování rekonstrukce by tedy podle mluvčí Ústeckého kraje mělo být v režii právě této organizace. Ta má informace o tom, že o provozování tratě je zájem, neboť trať je jednou z nejvíce využívaných.


Vyskládané pražce ze sesunuté části trati (29. března 2014, Filip Vlček).

Železniční trať 097 plní funkci dopravní obslužnosti kraje a zajišťuje spojení mezi městy a obcemi na trase. "Trať nelze porovnávat s dálnicí, neboť velká část obcí podél dálnice neleží," zdůraznila Dosedělová s tím, že trať je využívána v hojné míře také turisty směřující například do Opárenského údolí nebo na Milešovku. Vlaky na trati totiž vcelku vhodně navazují v Lovosicích, Teplicích a Úpořinách na další vlaky, což jejich vytíženost ještě zvyšuje. 

Vytížení vlaků v průběhu roku značně kolísá a vzhledem k turistické oblibě závisí na počasí, více jsou ale využívané o víkendech. To, že jsou dnes vlaky vedeny pouze z Teplic do Radejčína, a dále je zavedena náhradní autobusová doprava, se na vytíženosti vlaků projevuje negativně. Například v červnu loňského roku nastoupilo v jeden pracovní den 564 cestujících.


Letecký pohled na mohutný zemní sesuv (červen 2013, SŽDC).

Skutečnost, že by cestující ve vší tichosti přesedli na autobusy trvale, kraj odmítá. "O zavedení pravidelné autobusové linky jako náhradu za vlakové spojení neuvažujeme, protože vzhledem k tamnímu terénu je vlak stále rychlejší," ubezpečila Dosedělová s tím, že Ústecký kraj na provoz vlaků na trati 097 přispívá ročně cca 23 milionů korun.

Čtěte také...
- Sesuv z dálnice D8 mizí, dokončují se mosty (vydáno 14. března 2016).
Se sesunutou tratí kraj počítá, stát nikoliv (vydáno 6. listopadu 2015).
- Osud tratě 097 po sesuvu je stále nejasný (vydáno 19. března 2014).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Pohled na poškozenou trať několik dnů po sesuvu (červen 2013, SŽDC).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!