Šumperský Pars předal poslední skříň Pantera
ŠUMPERK - Pars nova, dceřiná společnost Škoda Transporation, předala poslední vyrobenou hliníkovou skříň pro jednopodlažní elektrické jednotky ke kompletní montáži vybavení a interiéru.
Vyrobené hrubé skříně na lakovně dostanou svoji finální barevnou podobu a poté byly převáženy do ostravské Vagonky...
Holá hliníková skříň se převáží do Ostravy (29. dubna 2015, Filip Vlček).
Společnost se od února 2015 podílela v rámci kooperace se Škodou Vagonka na výrobě regionálních jednotek RegioPanter a dálkových InterPanter. Jejím úkolem bylo vyrobit celkem padesát hrubých staveb hliníkových skříní. "Potvrdili jsme, že dokážeme zvládnout i technologicky náročnou výrobu hliníkových skříní a s přicházejícím koncem měsíce března jsme předali jubilejní padesátou skříň pro jednopodlažní elektrické jednotky RegioPanter a InterPanter. Pars nova musela projít náročným auditem a od zákazníka obdržela osvědčení pro výrobu svařovaných hliníkových dílů," řekl generální ředitel Pars nova Michal Kurtinec.
Do šumperské společnosti Pars nova byly z ostravské Škodovky dodávány svařované podsestavy a díly. V Parsu poté následovalo technologicky náročné svařování, které mimo jiné vyžaduje zajištění specifických požadavků na čistotu a bezprašnost pracovních prostor a konstantní teplotu okolního ovzduší. Pracoviště se navíc muselo vybavit speciálním technickým vybavením pro svařování i obrábění hliníkových skříní.
V ostravské Vagonce z ní pak udělají hotový vlak (29. dubna 2015, Filip Vlček).
"Realizace projektu kladla vysoké nároky také na odbornou způsobilost pracovníků, především svářečů. Byli vybráni ti nejlepší zaměstnanci, kteří po absolvovaných zkouškách obdrželi kvalifikaci pro svařování hliníku," doplnil Michal Kurtinec s tím, že v závěrečné fázi výroby dostaly vyrobené hrubé skříně na lakovně svoji finální barevnou podobu. Poté byly převezeny vlakem, nebo na silničním tahači do ostravské společnosti Škoda Vagonka. Všechny skříně jsou lehké integrální stavby z velkoplošných hliníkových profilů. Oproti klasickým 'železným' skříním tak dochází ke snížení hmotnosti vozidla a současně k prodloužení jeho životnosti.
"V současné době je v příměstské a regionální dopravě v krajích ČR v provozu již 28 elektrických jednotek RegioPanter. První vozidla byla nasazena do provozu na podzim 2012. Předminulý rok si navíc České dráhy objednaly čtrnáct jednopodlažních elektrických jednotek InterPanter pro meziregionální a dálkovou dopravu. V současnosti je z této zakázky předáno deset jednotek v pětivozovém provedení a dvě třívozové a jsou postupně nasazovány na vnitrostátní rychlíkové linky," dodává manažer realizace Škoda Vagonka Jiří Paruza.
Z ostravské Vagonky pak vyjíždí hotoví Regio a InterPanteři (29. dubna 2015, Filip Vlček).