Cesta z Prahy do Trutnova bude kvalitnější
PRAHA, TRUTNOV - České dráhy pokračují ve výměně vozů, nyní se změna projeví na rychlíkové lince z Prahy do Trutnova. Vagóny z počátku 90. let v kmenové části vlaků nahradí velkoprostorové vozy typu EuroCity/InterCity.
Vozy cestujícím nabídnou klimatizaci nebo elektrické zásuvky pro napájení mobilních telefonů, notebooků a další elektroniky...
Druhá vozová třída vagonů je tradičně laděna do modré (nedatováno, České dráhy).
"Během příštích týdnů nasadíme na tuto linku prvních osm velkoprostorových vozů typu Bpee, které jsme dosud využívali na spojích EuroCity. Jezdily například do Vídně, Budapešti nebo Žiliny. Cestující z Prahy do Hradce Králové a Trutnova tak získají stejný komfort cestování, jako nabízíme v komfortních mezistátních vlacích nejvyšší kategorie," řekl Michal Štěpán, člen představenstva ČD zodpovědný za osobní dopravu.
Vozy typu Bpee nabízejí svým cestujícím ve 2. třídě řadu výhod, jako je například klimatizovaný interiér, čalouněné sedačky uspořádané za sebou nebo proti sobě, v takovém případě je mezi sedačkami i větší stolek umožňující například práci na notebooku, elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky cestujících, audiovizuální informační systém či uzavřený systém WC s možností používat WC také ve stanici.
První třída v novém už od prosince jezdí
České dráhy letos vymění tři čtvrtiny všech osobních vozů v základní soupravě téměř u všech rychlíků. Už od prosince tady jezdí modernizované kombinované vozy 1. a 2. třídy a během roku se sem přesunou další vozy typu z vlaků EuroCity. Ze starších vozů v soupravě zůstávají vozy se služebním oddílem a posilové vozy ve špičce.
Nechybí ani stolky nebo zásuvky na notebooky a mobily (nedatováno, České dráhy).
Už od prosince jsou v rychlících Praha - Hradec Králové - Trutnov zařazeny modernizované vozy 1. a 2. třídy typu ABpee. Také tyto vozy, stejně jako nově nasazené vozy 2. třídy, nabízejí svým cestujícím klimatizované prostředí, elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky jako jsou notebooky nebo mobilní telefony. V 1. třídě jsou mezi sedačkami stoly s rozkládacími křídly, na kterých je snadné i během cesty pracovat. Vozy mají také prostor pro přepravu jízdních kol.
Vlakem z Hradce do Prahy od 75 korun
Vlaky mezi Hradcem Králové a Prahou mají plánovanou cestovní dobu 1 hodinu a 34 minut, respektive 1 hodinu a 40 minut v opačném směru. "Cena vlakové jízdenky až do centra Prahy se pohybuje od 75 korun pro majitele In Karet a od 95 korun pro další cestující. Lidé mohou využívat i další slevy, např. skupinové, skupinové víkendové a další," upřesnil cenovou nabídku tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Cestovní čas je tak plně srovnatelný s autobusy na této lince, a to včetně spojů, které končí v Praze na Černém Mostě, kdy cestující musí dále do centra využít metro. V takovém případě musí cestující počítat s dalšími 20 až 30 minutami na cestu a nejméně s 24 korunami na jízdenku MHD.
Červená je tradiční barvou pro první třídu (nedatováno, České dráhy).