Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Připravuje se zahloubení Mikulášské ulice

PLZEŇ - Plzeňany čeká druhá etapa přestavby hlavního nádraží včetně přestavby mostů nad Mikulášskou ulicí a její zahloubení. Sudop Praha v současné době zpracovává dokumentaci projektu této stavby.

Z hlediska charakteru navrhovaných stavebních úprav lze tuto stavbu rozdělit do dvou částí, první začne v polovině roku...


Stavební práce na plzeňském hlavním nádraží (7. února 2016, Jakub Klimeš).

Část týkající se železničního provozu řeší dokončení rekonstrukce osobního nádraží v Plzni. "Jde zejména o rekonstrukci nástupišť číslo 5 a 6 a přestavbu zbývající části kolejiště osobního nádraží včetně celého chebského zhlaví. V rámci druhé stavby bude na nástupiště 5 a 6 prodloužen podchod pro cestující vybudovaný v 1. stavbě," řekl Informačnímu portálu Vlčoun.cz tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliaš.

Současně bude prodloužen také stávající zavazadlový podchod, který nově povede od výpravní budovy až k budově Pošty v Železniční ulici. Nahradí tak stávající nevyhovující úrovňový přechod cestujících přes koleje 102 až 107. Společně s tím bude zrekonstruováno trakční vedení, rozvody a repase zastřešení nástupišť.


Rekonstruováno bude páté a šesté nástupiště (7. února 2016, Jakub Klimeš).

Významnou součástí této stavby je rekonstrukce stávajících ocelových nýtovaných mostů přes Mikulášskou ulici, včetně prostoru přednádraží. V prostoru obou železničních mostů dojde k výrazné změně šířkového uspořádání uličního prostoru, a tudíž i nárůstu rozpětí nových mostů.

"Pod mosty vznikne tramvajová trať na samostatném tělese, dva jízdní pruhy v obou směrech, cyklostezka a chodníky," upřesnil podobu nově řešené vozovky tiskový mluvčí Marek Iliaš.


Rekonstrukce se dočkají také mosty nad Mikulášskou ulicí (7. února 2016, Jakub Klimeš).

Pro zlepšení rozhledových poměrů přilehlé křižovatky byl jižní most změněn z dnešního dvoupólového na jednopólový. Most je v podélném směru navržen jako spojitý rám o třech polích s parabolickým náběhem ve středním poli. Krajní pole jsou z boků uzavřená a je zde vstup pouze pro údržbu a kontrolu mostního objektu. Severní most bude zachován o dvou polích a jejich rozpětí bude zvětšeno. Nosnou konstrukci bude tvořit spojitý nosník z předpjatého betonu.

Mikulášská ulice bude ještě více zahloubena

Pro zajištění podjezdné výšky pod oběma mosty bylo nutné navrhnout zahloubení Mikulášské ulice až o 0,8 metru. "I přes toto maximální možné zahloubení nelze dosáhnout normové podjezdné výšky. Výška průjezdního prostoru obou mostů je tedy navržena na 4,2  metru s půlmetrovou rezervou k trolejovému drátu," upřesnil Iliaš. Pro konstrukci uchycení trolejového vedení tramvají a trolejbusů je uvažována výška 20 centimetrů. Minimální vzdálenost povrchu komunikace k dolní hraně nosných konstrukcí bude 4,9  metru.


Samotná Mikuášská ulice bude téměř o metr zahloubena (7. února 2016, Jakub Klimeš).

Přestavba obou železničních mostů a zahloubení Mikulášské ulice vyžaduje přeložení všech sítí v prostoru tohoto staveniště. Investor předpokládá zahájení realizace druhé stavby uzlu Plzeň v polovině roku 2016. Ukončení stavby a uvedení celého osobního nádraží v Plzni do provozu se plánuje na konci roku 2018.

Informační portál Vlčoun.cz se v následujících dnech v samostatném článku k tématu vrátí z pohledu MHD.


Průezd pod mosty se výrazně rozšíří (7. února 2016, Jakub Klimeš).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!