Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

SŽDC letos zahájí stavby za 16 miliard korun

ČESKÁ REPUBLIKA - Také letos se česká železnice dočká výrazných investic. Správa železniční dopravní cesty i letos bude pokračovat v modernizaci důležitých i méně vytížených železničních tratí.

Oproti loňskému roku ale výrazně ubyde výluk. Díky plánovaným pracem s nimi ale musí cestující počítat po celé republice...


Práce na trati mezi Táborem a Českými Budějovicemi (19. srpna 2015, Filip Vlček).

Plán investic Správy železniční dopravní cesty letos počítá s částkou 16,3 miliardy korun, na údržbu pak má státní organizace vyčleněno 9,2 miliardy korun. "V příštím roce máme naplánováno zahájení celkem 57 staveb," informoval tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliaš. A dostane se prakticky na každý kraj.

Prakticky nejnákladnější položkou je modernizace trati 220 mezi Sudoměřicemi a Voticemi, která bude realizovaná od letošního srpna do léta roku 2020 a podle rozpočtu si vynutí investici v celkové výši téměř 5,5 miliardy korun. V uvedeném úseku budou vybudovány dva tunely Deboreč dlouhý 660 metrů a Mezno v délce 840 metrů a trať bude směrově výrazně upravena. "Zcela nová stanice Červený Újezd nahradí zrušené stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky," nastínil finální stav po dokončení modernizace Iliaš.


Některé tratě se dočkají přeložek (19. srpna 2015, Filip Vlček).

Další velmi nákladnou stavbou je optimalizace tratě z Českého Těšína do Dětmarovic. Jde o část traťového úseku, který byl kolejově vyňat z koridorové stavby z důvodu doznívajících vlivů poddolovaného území. Realizace této stavby byla zahájena loni v dubnu a v září byly práce viditelně zahájeny. Současně s tím byly zahájeny přípravné práce pro trakční vedení. "V lednu budou zahájeny dlouhodobé výluky v koleji číslo 1 a 2, v rámci kterých budou vloženy 2 nové samostatné mostní konstrukce ocelového mostu přes Olši o 3 polích o rozpětí 22 + 60 + 22 metru," upřesnil Marek Iliaš. Součástí stavby je i rekonstrukce železničního svršku, spodku, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení.

Samozřejmě, že také pokračují již probíhající rekonstrukce a modernizace tratí. Zmiňme například trať z Prahy na jih Čech, kde se letos začnou tři roky dlouhé práce mezi stanicí Praha hlavní nádraží a Praha Hostivař. Důležitá výluka brzy začne také mezi Opavou a Krnovem v Moravskoslezském kraji nebo práce v okolí plzeňského hlavního nádraží. Informační portál Vlčoun.cz se vybraným investicím bude detailněji věnovat v dalších článcích.


Koleje i letos na některých místech obsadí stavební technika (17. srpna 2015, Filip Vlček).

Správa železniční dopravní cesty již koncem loňského roku začala s přesunem českolipského nádraží o 250 metrů. Během prací, které se dotknou také cestujících prostřednictvím částečných výluk, vzniknou nová nástupiště, nádražní budova i podchod. Kompletně zrekonstruován bude také železniční spodek. Současná výpravní budova se pak dočká nového využití, takže zdemolovaná nebude.

Čtěte také...
- Českolipské nádraží čeká přesun za miliardu (vydáno 4. ledna 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Loňská rekonstrukce hostivařského zhlaví u Prahy (17. srpna 2015, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!