Na Dvoreckém mostě se maká na plné obrátky
PRAHA - Stavbaři v těchto dnech dokončují poslední část nového Dvoreckého mostu. K instalaci prostředního bloku by mělo dojít do několika týdnů, první tramvaje na most mají vyjet na přelomu prosince a ledna.
/FOTOGALERIE/ Po zprovoznění mostu budou převedeny dvě tramvajové a čtyři autobusové linky. Právě autobusy díky Dvoreckému mostu výrazně zrychlí...
Aktuální postup prací na Dvoreckém mostě (8. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Most, jehož stavbu Pražané bedlivě sledují, významně ulehčí městské hromadné dopravě. Pro tu také bude most přednostně určen, kromě tramvají a autobusů sem budou moc také pěší a vozidla integrovaného záchranného systému. Stavbaři v tuto chvíli pracují nejen na napojení mostu, ale především na instalaci prostředního bloku, kterým bude hrubá stavba mostu dokončena. Práce jsou ale patrné na obou březích Vltavy. Stále v provizorním řešení je například zastávka Lihovar pro autobusy ve směru do Chuchle přímo pod Dvoreckým mostem, linky jedoucí na Smíchovské nádraží pak zastavují v provizorní zastávce na Strakonické ulici.
Kolejové napojení mostu byla instalována v předstihu
V předstihu byla při rekonstrukcích tramvajových tratí instalována kolejová rozvětvení pro tramvaje. Během napojování tratě tak nebude nutné křižovatky na obou koncích u Lihovaru nebo ve Dvorcích složitě rozkopávat a přestavovat. Na smíchovské straně mostu je již kolejová konstrukce kompletní, což je patrné při kontrole staveniště. Na dvorecké straně je také kompletní, ale je uschovány pod nánosy panelů, štěrku a dalšího stavebního materiálu. Po instalaci prostředního bloku tak bude nutné prakticky jen postavit stožáry a položit koleje.
Aktuální postup prací na Dvoreckém mostě (8. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib most vnímá jako elegantní mostní konstrukci kombinující prvky brutalismu a kubismu. "Jako nová součást tramvajového okruhu propojí existující tramvajové trati mezi Smíchovskou a Podolskou stranou řeky. Ušetří také čas autobusům MHD i pražské záchranné službě. A v neposlední řadě se stane také novým propojením pro pěší a cyklisty. Most bude zapuštěný do místního reliéfu krajiny s výjimečnými geologickými podmínkami," uvedl v průběhu prvních týdnů samotné stavby mostu.
Po mostě pojede pět denních a jedna noční linka
Jakmile bude most zprovozněn, tak podle dokumentu ROPIDu by tudy měly být přetrasovány dvě tramvajové a čtyři autobusové linky. Ty navíc zastaví v zastávce Lihovar přímo na mostě. Linka číslo 2, která namísto do Braníka pojede přes Dvorecký most do Hlubočep, a linka číslo 20, která ze Smíchova bude odkloněna přes most k Nádraží Braník. Na Barrandov ji pak nahradí odkloněná linka číslo 15 ve směru z Olšanských hřbitovů. Z autobusových linek pak přes Dvorecký most budou jezdit odkloněné a částečně zkrácené linky 118, 197 a 198 a noční linka číslo 901, které tak svojí cestu zkrátí, protože nebudou nuceny jezdit přes Barrandovský most. Společně se zprovozněním mostu pak navíc bude ukončen provoz přívozu P3.
Aktuální postup prací na Dvoreckém mostě (8. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
F O T O G A L E R I E
Aktuální postup prací na Dvoreckém mostě (8. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Aktuální postup prací na Dvoreckém mostě (8. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Aktuální postup prací na Dvoreckém mostě (8. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Aktuální postup prací na Dvoreckém mostě (8. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)