Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Nová trasa metra D se rozjede za osm let

PRAHA - Pražský dopravní podnik v reakci na některé mylné údaje publikované v médiích koncem července vydal tiskové prohlášení, ve kterém mimo jiné uvádí, že stavba nové trasy metra začne v roce 2018.

Podle harmonogramu by pak měl být provoz s cestujícími zahájen v roce 2023, kdy současně začne stavba dalšího úseku...


Finální vizualizace stanice Pankrác (vizualizace, Metroprojekt).

"Dopravní podnik hlavního města Prahy se ostře ohrazuje proti tvrzení opozičních zastupitelů hlavního města Prahy, kteří mylně informovali o výši rozpočtu potřebného pro výstavbu nové trasy D a tuto jejich ničím nepodloženou informaci bohužel převzala i některá média," informoval tiskový mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. V tuto chvíli jsou předpokládány celkové náklady na výstavbuprvního úseku metra D ve výši 35,9 miliard korun.

"Nevím, z jakého důvodu vypustil předseda pražské ODS Filip Humplík do médií nesmyslnou cifru 50 miliard korun. Když to zlehčím, tak zřejmě postupoval podle metodiky, kterou jeho strana uplatnila u stavby tunelu Blanka, který měl původně stát o mnoho méně, než bude muset Praha ve výsledku zaplatit. Rád bych ho ale upozornil, že ODS již v Praze nevládne. Co mě mrzí víc je, že tuto informaci převzala a publikovala bez ověření i řada seriózních médií," komentoval nepřesné výroky o výši rozpočtu metra D Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu.


Jeden z návrhů podoby stanice metra Depo Písnice (vizualizace, Metroprojekt).

Některé mediální výstupy také nepřesně informovaly o délce trvání stavebních prací na prvním úseku nové trasy metra D ze stanice Pankrác do stanice Depo Písnice. Tyto práce jsou podle schváleného harmonogramu výstavby nastaveny na časové období 4 až 5 let, přičemž stavba prvního úseku nové linky metra bude zahájena v roce 2018.

"Dopravní podnik počítá v případě trasy D s vybudováním takzvaného automatického bezobslužného metra, kde předpokládáme využití třívozových souprav. Díky tomu by měly být náklady související s celkovým provozem na této trase nižší. Jedná se zejména o personální náklady, soupravy na nové trase by totiž nepotřebovaly obsluhu strojvedoucím," doplnil k chystané variantě nové trasy Jaroslav Ďuriš, předseda představenstva a generální ředitel pražského dopravního podniku.

Druhá etapa: Prodloužení na Náměstí Míru

Kromě toho by měl v souvislosti s využitím třívozových souprav být optimalizován provoz i v návaznosti na přestup na trasu C. Po dokončení výstavby prvního úseku trasy metra D by měla následovat prodloužení této nové trasy až na stanici Náměstí Míru.


Z roku 2013 pochází podoba přestupní stanice Náměstí Míru (vizualizace, Metroprojekt).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!