Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Stadlery mají povolení, vyřadí tak poslední K2

OSTRAVA - Moravskoslezskou metropoli ode dneška zaplavily nové tramvaje Stadler. Od Drážního úřadu totiž získaly všechna potřebná oprávnění a Dopravní podnik Ostrava je tak může nasadit do pravidelného provozu.

V současné době tak může dopravní podnik nasadit dvacítku tramvají Stadler nOVA, naopak vyřadí dvě zbývající tramvaje K2...


Tramvaj Stadler nOVA na lince číslo 4 na Hranečníku (3. října 2018, Filip Vlček).

"Tramvaje získaly od Drážního úřadu všechna potřebná povolení a stávají se stále pravidelnější součástí vozového parku Dopravního podniku Ostrava," informovala tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava Karolína Rycková. Tramvaje Stadler nOVA nahradí v provozu mimo jiné také kloubové tramvaje typu K2, se kterými se může veřejnost rozloučit v sobotu 3. listopadu 2018 při jejich poslední jízdě s cestujícími v řádném provozu.

Tramvaje Stadler nOVA už podstoupily všechny potřebné testy a v rámci zkušebních jízd najely 40 tisíc kilometrů. "Do konce roku by mělo přibýt ještě dalších šest vozů a v první polovině roku 2019 zbývajících čtrnáct. Společně s dalšími tramvajemi společnosti Škoda Transportation, které Dopravní podnik Ostrava vysoutěžil letos, máme nakročeno k nejmladšímu tramvajovému vozovému parku v zemi," uvedl generální ředitel dopravního podniku Daniel Morys. Tramvaje Stadler nOVA uvezou až 188 cestujících, jsou plně nízkopodlažní, mají klimatizaci a USB konektory a jsou připraveny pro Wi-Fi.


Jde o první tramvaj, která vyjela do zkušebního provozu (3. října 2018, Filip Vlček).

Do pomyslného důchodu ovšem odejdou poslední dvě tramvaje typu K2, které v ostravské tramvajové dopravě slouží od roku 1967. Rozloučení s těmito vozy proběhne v sobotu 3. listopadu od 11.00 hodin před vjezdem do dílen v Martinově. První článkové tramvaje se v ostravských ulicích objevily v roce 1965, jednalo se typ ČKD K1 s elektropneumatickou výzbrojí. Tyto prototypy se však příliš neosvědčily a v roce 1968 byly vráceny zpět výrobci. V únoru 1967 byly uvedeny do provozu první tři vozy K2 podobné konstrukce, avšak již s celoelektrickou výzbrojí.

Čtěte také...
- Ostravané se dočkali. Tramvaj Stadler vyjela! (vydáno 15. srpna 2018).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Vyřazené tramvaje typu K2 během Dne ostravských dopraváků (1. září 2018, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!