Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Námraze předejde emulze ze speciální tramvaje

BRNO - Dopravní podnik města Brna se připravuje na letošní zimu. Technologická vozidla doplní speciálně upravená tramvaj, která bude preventivně ošetřovat trolejové vedení protinámrazovou složkou.

Nanesená emulze eliminuje vznik námrazy a umožní tramvajím i za nepříznivého počasí plynulou jízdu. Vyjede na začátku prosince...


Zbrusu nová speciální tramvaj se dvěma pantografy (listopad 2018, DPMB).

Upravená služební tramvaj T3 je osazena dvěma pantografy. Jedním klasickým a druhým, který na trolejové vedení při jízdě nanáší protinámrazovou emulzi. Tímto způsobem už několik let ošetřuje trolejové vedení upravený trolejbus. "Opatření se v zimním provozu osvědčilo, námraza na vedení nepřilne, a pokud ano, dá se lehce odstranit bez poškození našich vozů. Proto jsme se rozhodli zařízení zakoupit i pro tramvaj," uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Pantograf s pomocným zařízením stál podnik necelý milion korun. Zatímco zmíněný trolejbus používá k ochraně ekofridex, u tramvaje bude dopravní podnik testovat glycerinovou emulzi. "Budeme tak už během sezóny schopní porovnat, který způsob je efektivnější," řekl vedoucí střediska technického provozu Tomáš Kadlec. "Jak často bude tramvaj do ulic vyjíždět, vyplyne z testovacího provozu, ale v případě potřeby může jezdit i denně," dodal.


Speciální srážecí lišty pořízené před třemi lety na pětici tramvají (listopad 2015, DPMB).

Vznik námrazy na trolejovém vedení mají omezit i speciální uhlíkové pantografické lišty, které jsou umístěny běžně na všech tramvajích. Jejich výhodou je měděná náběhová hrana, která vznik námrazy eliminuje. Dosud dopravní podnik používal pět srážecích lišt, které se po jedné umístily na sběrače pěti tramvají. Tyto tramvaje ráno vyjížděly z vozovny jako první a čistily od námrazy trolejové vedení pro své „kolegyně“, které vyjíždí o něco později.

Dopravní podnik města Brna tak průběžně reaguje na prosinec roku 2014, kdy prakticky celou republiku paralyzovala ledovka na trolejích. Nejen v Brně, ale v dalších městech, jako je Olomouc, Zlín nebo Praha, nejezdily tramvaje a trolejbusy, na celé železniční síti byly elektrické jednotky nahrazeny dieselovými a České dráhy i další dopravci musely značně omezit provoz.


(listopad 2015, DPMB).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!