Votice: Přestavba zbývající části koridoru začala
VOTICE - Podpisem smlouvy mezi Správou železniční dopravní cesty a firmou OHL ŽS začala rozsáhlá přestavba jedné z posledních částí čtvrtého koridoru z jihu Čech do Prahy. V úseku ze Sudoměřic u Tábora do Votic se kromě druhé koleje vybudují dva nové tunely a jedna stanice. Předpokládané náklady přesahují 7 miliard...
Dokončení prací na jednom z posledních dosud nemodernizovaných úseků čtvrtého koridoru umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. "Stavba je výjimečná jak po stránce technické náročnosti, tak co se finančního objemu týče, a představuje jednu z nejvýznamnějších zakázek, která byla v posledním období ze strany SŽDC jakožto investora připravena k realizaci. Využijeme vlastní schopný personál a strojní vybavení v rozhodujících oborech, jako je železniční svršek a spodek, mosty, tunely a pozemní a silniční stavby," uvedl generální ředitel OHL ŽS Petr Brzezina.
Dokončení celé modernizace dosud jednokolejného úseku na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje se předpokládá v roce 2021. Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než dosud. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Umožní to mimo jiné výstavba tunelů Mezno a Deboreč o délce 840, respektice 660 metrů.
Zastávka Ješetice. Vizualizace: SŽDC.